اجرای عمومی آثار 'تماشاخانه سیار' در تمامی كشور توسعه می یابد
نوشته شده توسط : ipxrxt

'محمد دشتگلی 'روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: بعد از افتتاح 'تماشاخانه سیار' در دی ماه سال گذشته با هدف فرهنگ سازی دیدن آثار نمایشی و قرار گرفتن محصولات این شاخه هنری در سبد فرهنگی خانواده ها جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه، اجرای نمایش های 'تماشاخانه سیار' در تهران آغاز شد و در همان گام های نخست خود با استقبال خوب مردم رو به رو شد.

وی ادامه داد: طرح راه اندازی 'تماشاخانه سیار' در جهت بردن نمایش به میان مردم به جای دعوت از آنها جهت حضور در تماشاخانه های پایتخت برای دیدن آثار تئاتری، بعد از انجام كارهای مطالعاتی و پژوهشی، با چشم انداز تحقق هر چه بیشتر شعار 'تئاتر برای همه' با طرح پیشنهادی آقای حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت ارشاد و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شكل اجرایی به خود گرفت.

مشاور معاون امور هنری وزیر ارشاد با بیان اینكه اجرای عمومی آثار تئاتری 'تماشاخانه سیار' در مناطق مختلف شهر تهران با استقبال مطلوبی از سوی مردم رو به رو شد و توانست تا حد بالایی آسیب تمركز سالن های نمایشی در مركز پایتخت را برای همشهریان تهرانی حل كند.

دشتگلی ادامه داد: هجمه فعالیت های معیشتی مرم در كلان شهر تهران، ترافیك و بعد مسافت مناطق شهرداری تهران تا چهارراه ولیعصر(عج) و حوالی مركز شهر كه اغلب تالارهای نمایشی در آنجا واقع شده اند از مهمترین دلایل راه اندازی طرح 'تماشاخانه سیار' به شمار می رفت.

این مقام مسوول در معاونت امور هنری وزارت ارشاد به اجراهای موفق كامیون 'تماشاخانه سیار' در مناطق مختلف پایتخت و جلب نظر مخاطبان در خلال ایام برگزاری جشنواره تئاتر فجر، تئاتر صاحبدلان و همچنین ایام نوروز اشاره كرد و گفت: تئاتر به عنوان هنری زنده و جریان ساز از تاثیرگذاری بالایی در فرهنگ سازی عمومی جامعه برخوردار است و اجرای عمومی و مستمر نمایش های 'تماشاخانه سیار' می تواند در ارتقا و توسعه جایگاه تئاتر در میان عموم مردم نقش بسزایی ایفا كند.

وی ادامه داد: در كنار موفقیت های اجرای این طرح در تهران و با دستور و پیگیری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا پایان امسال چند دستگاه كامیون 'تماشاخانه سیار' تولید و تجهیز می شوند و به استان ها مختلف كشور ارسال خواهند شد.

سرپرست پیشین مركز هنرهای نمایشی گفت: در فاز دوم فعالیت های 'تماشاخانه سیار' در كنار افزایش تعداد خودروهای حمل كننده این تماشاخانه، بنا داریم تا اجرای آثار نمایشی موفق و مبتنی بر فرهنگ بومی، آیینی و مذهبی را در سراسر كشور توسعه دهیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شده كه تمامی آثار اجرا شده در این تماشاخانه از نمایشنامه های داخلی و برگرفته از فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی باشد تا در كنار تلاش برای توسعه هنر نمایش در سراسر كشور كه از اهداف مهم مدیریت مركز هنرهای نمایشی است، بتوانیم داشته ها آیینی و مذهبی خود را در قالب آثار نمایشی به مخاطبان سراسر كشور معرفی كنیم.

فراهنگ**9266





:: برچسب‌ها: زنده , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: